Podstawy prawne procesu rekrutacji do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023
Terminy rekrutacji
Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023 do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Tarnowa rozpocznie się 16 maja 2022r. i odbędzie się z wykorzystaniem informatycznego systemu rekrutacyjnego, dostępnego na stronie: https://malopolska.edu.com.pl/kandydat. Wyjątek stanowią szkoły specjalne, do których rekrutacja będzie prowadzona w sposób tradycyjny.
Postępowanie rekrutacyjne i postępowanie uzupełniające będzie przeprowadzone zgodnie z terminami, które określa Zarządzenie Nr 6/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 stycznia 2022 r. wraz z załącznikiem nr 1.
Terminy składania wniosków:
od 16 maja do 20 czerwca 2022 r. – składanie wniosków o przyjęcie do szkół,
od 16 maja do 30 maja 2022 r. – składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów sportowych.
Termin przeprowadzenia sprawdzianów językowych i prób sprawności fizycznej – dla kandydatów do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, szkół i oddziałów
sportowych od 31 maja do 13 czerwca 2022 r. (II termin do 28 czerwca 2022 r. – dla kandydatów, którzy z przyczyn niezależnych od nich nie mogli przystąpić do sprawdzianu lub prób sprawności w pierwszym terminie)
do 15 czerwca 2022 r. – komisje rekrutacyjne opublikują listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu językowego lub próby sprawności fizycznej (do 30 czerwca w przypadku przeprowadzenia sprawdzianu lub próby w II terminie)
od 24 czerwca do 12 lipca 2022 r. – możliwość dokonania zmiany przez kandydatów wniosków o przyjęcie, polegającej na zamianie szkół, do których będą kandydować, w tym możliwość złożenia zupełnie nowego wniosku, uzupełnienie wniosków rekrutacyjnych o świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty
19 lipca 2022 r. godz. 10.00 – opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkół
od 19 lipca do 25 lipca 2022 r. – potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły
26 lipca 2022 r. – opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Ósmoklasiści ze szkół prowadzonych przez Gminę Miasta Tarnowa zalogują się loginami i hasłami, które otrzymają w swojej szkole podstawowej. Uczniowie z innych szkół i miejscowości będą musieli samodzielnie założyć konto.
Postępowanie uzupełniające w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych będzie prowadzone od 27 lipca 2022r. do 18 sierpnia 2022r.
Wydrukowany i podpisany wniosek kandydat będzie składał w szkole pierwszego wyboru wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów.
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.