Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Tarnowie

SP2 z drona

film o dwojce

25 października klasa trzecia wybrała się na wycieczkę do kopalni soli w Wieliczce oraz do tężni solankowych.

20181025 wieliczka 06Podczas zwiedzania podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby. Pokonaliśmy pod ziemią blisko 3 kilometry krętych korytarzy, 800 schodów i zeszliśmy na głębokość 135 metrów pod ziemię. Początek trasy to szyb Daniłowicza. To tutaj poznaliśmy swojego przewodnika, który podczas wędrówki opowiadał nam o historii i tajemnicach Kopalni. O rządzących nią siłach przyrody i etosie ciężkiej pracy wielu pokoleń górników. Schodząc coraz niżej, odwiedziliśmy niezwykłe miejsca, zobaczyliśmy maszyny i narzędzia górnicze.

Poznaliśmy także inną stronę kopalni: legendę księżnej Kingi, która przyniosła bogactwo soli na polską ziemię. W połowie szlaku ujrzeliśmy dedykowaną jej cudowną kaplicę i zdobiące ją jedyne w swoim rodzaju solne dzieła sztuki. Posmakowaliśmy prawdziwej solanki, która spływała drewnianymi rynnami, a dodała nam sił do wędrówki trasą Muzeum Żup Krakowskich. Tutaj na własne oczy zobaczyliśmy oprawiony w srebro róg tura z 1534 roku - Róg Bractwa Kopaczy, przeżyliśmy niezapomniane spotkanie z historią, poznaliśmy dawne urządzenia i sprzęt górniczy.

Zadziwił nas sposób wypalania gazu w dawnych kopalniach, zachwyciły soliludki – krasnoludki, które pomagały górnikom w ciężkiej pracy. Zaskoczyło nas podziemne kino 5D, multimedialne ekrany z grami oraz historią powstawania soli w formie mappingu, a także smak słonej czekolady. Wędrówkę w czasie zwieńczył wyjazd windą na powierzchnię, gdzie zakupiliśmy pamiątki z wycieczki.

I tutaj czekała nas kolejna atrakcja, a mianowicie ogromna tężnia solankowa, która powstała z drewna modrzewiowego oraz z wiązek tarniny, po których spływa pochodząca z kopalni solanka. Z oddali budowla ta przypomina obronną twierdzę. Należy dodać, iż wielicka tężnia to największy tego typu obiekt na południu Polski.

Zachęcamy do obejrzenia naszych zdjęć z wycieczki, co prawda rzeczywistość jest o wiele piękniejsza niż ta zamknięta w kadrze, ale od czego jest wyobraźnia.

Zdjęcia

poznaj polske logo

Motto szkoły

Nie tylko rozwijanie umysłu
za pomocą nauk
i umiejętności,
lecz przede wszystkim
uszlachetnianie serc i dusz.

Stanisław Konarski

oferta sp2 txt

logo kuratorium

BIP

logo cke

MTH stopka granatowa

laboratoria logo2

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.