Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Szkoła Podstawowa nr 2 im. Stanisława Konarskiego w Tarnowie

SP2 z drona

film o dwojce

19 kwietnia obie klasy piąte odwiedziły stolicę województwa małopolskiego. Atrakcją było nie tylko zwiedzanie krakowskich zabytków i obejrzenie przedstawienia teatralnego, ale również... jazda pociągiem. Oto relacja z wycieczki autorstwa jednej z uczestniczek.

krakow 2018 22„W czwartek 19 kwietnia 2018 r. byliśmy z moją klasą oraz klasą V b i naszymi wychowawczyniami na wycieczce szkolnej w Krakowie, żeby zwiedzić to piękne miasto.

Na początku zebraliśmy się na dworcu PKP w Tarnowie o godzinie 6:45, a następnie pojechaliśmy pociągiem do Krakowa. Kiedy dotarliśmy na miejsce, przywitał nas wesoły gwar byłej stolicy Polski. Przy Barbakanie spotkaliśmy się z panią przewodniczką, która oprowadziła nas po najwspanialszych zabytkach tego miasta.

Najpierw zwiedzaliśmy Drogę Królewską, gdzie mogliśmy poczuć ducha dawnych wydarzeń. Idąc przez Rynek, słyszeliśmy piękny hejnał grany z wieży kościoła Mariackiego. Następnie, spacerując ulicą Grodzką w stronę Wawelu, podziwialiśmy piękno Krakowa. Na Wzgórzu Wawelskim zobaczyliśmy Zamek Królewski i zwiedziliśmy Katedrę, w której oglądaliśmy m.in. sarkofagi dawnych królów Polski oraz trumnę ze szczątkami św. Stanisława. Zwiedzanie tylu zabytków sprawiło, że zgłodnieliśmy i dlatego udaliśmy się do restauracji McDonalds, gdzie zjedliśmy kaloryczny posiłek. Następnie udaliśmy się do Teatru Groteska na spektakl pt. „Przygody Odyseusza”. Na koniec kupiliśmy pamiątki i wróciliśmy pociągiem do Tarnowa.

Bardzo podobała mi się ta wycieczka. Chciałabym przeżyć ją jeszcze raz. Mam nadzieję, że następna będzie tak samo lub jeszcze bardziej udana  i zwiedzimy inne polskie zabytki”.

Paulina Wideł, klasa V a

Zdjęcia

poznaj polske logo

Motto szkoły

Nie tylko rozwijanie umysłu
za pomocą nauk
i umiejętności,
lecz przede wszystkim
uszlachetnianie serc i dusz.

Stanisław Konarski

oferta sp2 txt

logo kuratorium

BIP

logo cke

MTH stopka granatowa

laboratoria logo2

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 im. S. Konarskiego w Tarnowie Rights Reserved.